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Homosexualität unabhängige Forschungen

Homosexualität unabhängige Forschungen

Es gibt Probleme in der zeitgenössischen Wissenschaft, dass einige Forschungen von der Meinung der Forscher beeinflusst werden.

(Ein Problem ist, dass auch in der Physik das Problem bekannt ist, dass Vorurteile das Ergebnis eines Experiments beeinflussen!

Ein weiteres Problem: Es wurde z.B. in Verbindung mit der Wirtschaftswissenschaft, die in den USA/Weltmaßstab nur von einer Wirtschaftsmeinung regiert wird und andere Wirtschaftsströmungen unterdrückt. Es wird angenommen, dass dies eine der Ursachen für die Weltfinanzkrise von 2008 war.

Ein weiteres Problem ist der große Druck, der politischen Korrektheit gerecht zu werden…)

Über Homosexualität ist die absolute Mehrheit der Meinungen polarisiert…

Also bitte, kennen Sie irgendwelche Untersuchungen zur Homosexualität, was gut ausgewogen oder wirklich unabhängig ist?

Vor allem würde ich gerne erfahren, welche Arten von Homosexualität es gibt (ist irgendeine Art von Homosexualität veränderbar? irgendeine Art, was kann man "heilen"? wie sieht es mit der Kombination mit Heterosexualität aus? gibt es bekannte Ursachen für Homosexualität? diejenigen, die behaupten, sie seien "von Homosexualität geheilt?)

Wenn es mehr Arten von Homosexualität gibt, wie hoch ist ihre Prävalenz?

Dankeschön.


Zuallererst sollte man auch zwischen Anführungszeichen nicht heal über Homosexualität verwenden. Dann sollten Sie zuerst versuchen, etwas über Sexualität zu lernen.

Welche Arten von Homosexualität gibt es

Homosexualität ist eine Sache, eine Sache. Es gibt mittlerweile eine Menge Sexualitäten, ob du sie anerkennst oder nicht, es liegt an dir, aber so etwas wie "Arten der Homosexualität" gibt es nicht.

Wie wäre es mit der Kombination mit Heterosexualität?

Fragst du nach Bisexualität?

Gibt es bekannte Ursachen für Homosexualität?

Homosexualität wird als etwas "akzeptiert", mit dem man geboren wird. Darüber hinaus kenne ich keine Untersuchungen, die belegen, dass es ein Gen oder eine Ursache dafür gibt.

wie ist es mit denen, die behaupten, sie seien "von Homosexualität geheilt"?

Ich denke, Sie sollten es als jemanden sehen, der irgendeine Art von Essen nicht mag, aber sich dazu zwingt, etwas zu essen, das er tatsächlich verträgt. Davon abgesehen ist Ihre Sexualität etwas stärker als Ihr Essensgeschmack, und dagegen gehen oft Depressionen und andere Probleme einher.

Ist eine Art von Homosexualität veränderbar?

Wie ich schon sagte, gegen deine Natur zu gehen ist nichts, was du tun solltest, weil es für dich nie gut läuft. Es geht immer mit Depressionen usw. einher... Von deinem enormen Mangel an Wissen denke ich, dass du hetero bist, dann stell dir vor, von nun an versuchen, dich selbst dazu zu zwingen, homosexuell zu sein? Was glaubst du, wie schwer es wird? Wie denkst du könntest du damit umgehen?


Homosexualität kann als psychische Störung bezeichnet werden, urteilt ein chinesisches Gericht

Dateibild: Im Jahr 2019 starteten ein chinesischer Künstler und ein schwuler Polizist eine ungewöhnlich hochkarätige öffentliche Protestkampagne, bei der knallrote Lastwagen mit Slogans, die homosexuelle „Konversionstherapie“ anprangerten, durch mehrere Großstädte gefahren wurden

Ein Gericht in China hat der Beschreibung von Homosexualität als psychische Störung in einem Lehrbuch zugestimmt und ein Urteil eines niedrigeren Gerichts bestätigt.

Die Entscheidung des Mittleren Volksgerichtshofs Suqian in der östlichen Provinz Jiangsu wurde von Ou Jiayong, auch bekannt als Xixi, der die Klage eingereicht hatte, als „zufällig und unbegründet“ bezeichnet.

Im Jahr 2016 hatte Xixi während ihres Studiums an der South China Agricultural University in Guangzhou, Provinz Guangdong, ein Psychologie-Lehrbuch entdeckt, das Schwulsein als psychische Störung beschrieb Süd China morgen Post.

1990 deklassierte die Weltgesundheitsorganisation Homosexualität als psychische Störung, woraufhin China diesem Beispiel folgte und Homosexualität 1997 entkriminalisierte. Zwei Jahre später, 2001, strich China sie von der offiziellen Liste der psychischen Störungen.

Das Lehrbuch, das von einer Reihe chinesischer Universitäten verwendet wird, ist die 2013 erschienene Ausgabe von Mental Health Education for College Students, herausgegeben von Jinan University Press. Es hat Homosexualität zusammen mit Cross-Dressing und Fetischismus unter „häufige psychosexuelle Störungen“ aufgeführt.

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Daraufhin protestierten Xixi, 24, und ihre Freundinnen vor dem Büro des Lehrbuchverlages dagegen. Sie argumentieren, dass das Buch die Überzeugung aufrechterhalte, dass es falsch sei, schwul zu sein, und reichten dann 2017 eine Klage gegen den Verlag ein und forderten ihn auf, den Verweis zu entfernen.

Aber im vergangenen Jahr entschied das Volksgericht des Bezirks Suyu in Suqian, dass gegensätzliche Ansichten von Xixi und dem Herausgeber auf Meinungsverschiedenheiten zurückzuführen seien, anstatt auf einen sachlichen Fehler zu beruhen.

Infolgedessen legte Xixi, die jetzt Sozialarbeiterin in Hongkong ist, im November 2020 Berufung gegen das Urteil ein, das nun wiederum nicht zu ihren Gunsten ausgefallen ist.

Ihr Fall und die anschließende Berufung hatten in Chinas LGBT-Gemeinschaft ernsthafte Unterstützung gefunden, aber die Entscheidung des Gerichts von letzter Woche hat sie enttäuscht. Aber sie macht nicht Schluss und diskutiert mit Rechtsexperten, ob es eine Möglichkeit gibt, den Fall weiterzuführen.

Ah Qiang, ein Aktivist für LGBT-Rechte, erklärte, dass der Herausgeber des Lehrbuchs Standpunkte verwendet habe, die in der heutigen Zeit nicht mit der „gesellschaftlichen Wahrnehmung sexueller Minderheiten“ übereinstimmen.


Was Psychiater wirklich dachten

Es ist faszinierend zu sehen, was Psychiater Ja wirklich über Homosexualität nachdenken, wenn sie frei von Einschüchterung, Gewaltandrohung und politischem Druck sind. Was war die wahre Mehrheitsmeinung der APA zum Thema Homosexualität?

Fast gleichzeitig mit dem NIMH-Bericht von 1972 erstellte die New York County District Branch der APA’s Homosexuality Task Force einen zweiten Bericht. Laut APA-Mitglied Charles Socarides, M.D., kam das Dokument zu dem Schluss, dass Homosexualität eine psychosexuelle Störung sei – aber trotzdem Bürgerrechte verdient habe. 1

Noch aufschlussreicher ist es, die Ergebnisse der seit 1973 durchgeführten Umfragen von Psychiatern zum Thema homosexuelle Orientierung zu untersuchen.

Der ursprüngliche “voting”-Brief, der 1973 von der APA Homosexuality Task Force verteilt wurde, wurde nur von etwa einem Viertel der Empfänger beantwortet, was offensichtlich zu einer schweren “freiwilligen Voreingenommenheit” führte, die zu pro-homosexuellen Ergebnissen führte. Es ist ziemlich sicher, dass, wenn alle der APA-Mitglieder hatten ihre “ Stimmzettel” zurückgegeben, Homosexualität wäre nach Ansicht der Organisation eine psychische Störung geblieben.

Eine spätere Reihe privater Umfragen – die vertraulich und ohne Angst vor Vergeltungsmaßnahmen beantwortet werden konnten – zeigten, dass zwei Drittel der Psychiater der APA-Mitglieder Homosexualität trotz des Wechsels der Mutterorganisation als abnormal ansahen. 1

Genauer gesagt, 1977, vier Jahre nach dem APA-Flip-Flop, veröffentlichte die Zeitschrift Medizinische Aspekte der menschlichen Sexualität ergab, dass 2.500 Psychiater zu ihrer Meinung über das “aktuelle Denken über Homosexualität” befragt wurden, und mit einer schiefen Marge von 69 bis 18 % (fast vier zu eins, mit 13 % unentschlossen) antworteten die Befragten: “Homosexualität war normalerweise eine pathologische Anpassung im Gegensatz zu einer normalen Variation.” 4

Dies ist sicherlich eine genauere Umfrage als der ursprüngliche APA-Brief, der all den “freiwilligen Vorurteilen” zum Opfer fiel, die selbstgewählte Bevölkerungsgruppen aufweisen. Im Vergleich dazu war die Umfrage von 1977 jedoch wirklich zufällig, weshalb ihren Ergebnissen sicherlich mehr Gewicht beigemessen werden sollte.

Aufgrund des extremen politischen Drucks, der sowohl auf die American Psychological Association als auch auf die American Psychiatric Association ausgeübt wurde, wurde seit 1977 keine umfassende öffentliche Diskussion über die psychische Pathologie der Homosexualität geführt.


Wissenschaftler erforschen die Evolution der Tierhomosexualität

Sphen und Magic, zwei männliche Eselspinguine, machten kürzlich Schlagzeilen, als sie ein Ei „adoptiert“ haben. Gentoos sind eng mit Adelie-Pinguinen verwandt, der Art, die Levick erstmals 1911 beobachtete. Nachdem sich die beiden Pinguine miteinander verbunden hatten und begannen, ein Nest zu bauen, beschlossen die Tierpfleger des Sea Life Sydney Aquarium, ihnen ein Ei zu geben, das von einem Paar heterosexueller Pinguine ausgesetzt worden war in der Gruppe. Am 19. Oktober 2018 wurde Baby Shengic geboren. Bildnachweis: Imperial College London

Imperiale Forscher verwenden einen neuen Ansatz, um zu verstehen, warum gleichgeschlechtliches Verhalten im Tierreich so verbreitet ist.

Im Jahr 1910 machte sich ein Team von Wissenschaftlern auf die Terra Nova-Expedition, um die Antarktis zu erkunden. Unter ihnen war George Murray Levick, ein Zoologe und Fotograf, der als erster Forscher die größte Adelie-Pinguinkolonie der Welt untersuchte. Er zeichnete die täglichen Aktivitäten der Tiere sehr detailliert auf.

In seinen Notizbüchern beschrieb er ihr Sexualverhalten, einschließlich des Geschlechtsverkehrs zwischen männlichen Vögeln. Keine dieser Notizen würde jedoch in Levicks veröffentlichten Papieren erscheinen. Besorgt über den grafischen Inhalt druckte er nur 100 Exemplare von Sexual Habits of the Adelie Penguin, um privat in Umlauf zu kommen. Das letzte verbliebene Exemplar wurde kürzlich ausgegraben und bietet wertvolle Einblicke in die Tierhomosexualitätsforschung.

Aber Streifzüge in die Tierhomosexualitätsforschung gehen lange vor Levick zurück, mit Beobachtungen, die bereits im 18. und 19. Jahrhundert veröffentlicht wurden. Mehr als 200 Jahre später hat die Forschung einige der Tabus hinter sich gelassen, mit denen die frühen Forscher konfrontiert waren, und zeigte, dass Homosexualität viel häufiger vorkommt als bisher angenommen.

Gleichgeschlechtliches Verhalten, das von der gemeinsamen Elternschaft bis hin zum Geschlecht reicht, wurde bei über 1.000 Arten beobachtet, wahrscheinlich noch viel mehr, da Forscher beginnen, explizit nach dem Verhalten zu suchen. Homosexualität ist weit verbreitet, wobei Bisexualität bei allen Arten noch weiter verbreitet ist.

Die Forscher gehen jetzt jedoch über die bloße Beobachtung hinaus. Forscher von Imperial sind führend bei der Aufklärung, wie und warum Homosexualität in der Natur gefunden wird.

Fallstudie: Eselspinguine

Klammeraffen sind Primatenarten der Neuen Welt, für die homosexuelles Verhalten bisher nicht gemeldet wurde. Im Jahr 2018 wurde der erste Bericht über Sex zwischen Männern aufgezeichnet. „Es ist interessant, weil es diese Art von Prämisse gab, dass man diese Art von Verhalten bei Primaten der Neuen Welt nicht wirklich sehen würde, weil Primaten der Alten Welt enger mit den Menschen verwandt sind“, sagt Clive. Dies deutet darauf hin, dass homosexuelle Aktivität kein neues menschliches Konstrukt ist, weder in kultureller noch in evolutionärer Hinsicht, sondern entlang vieler Zweige des Lebensbaums. Credit: Shane Rounce über Unsplash

Darwins Paradox aufheben

Mit diesem Verhalten, das bei allen Arten von Vögeln und Insekten bis hin zu Reptilien und Säugetieren – einschließlich des Menschen – beobachtet wird, versuchen Forscher zu verstehen, warum.

In der Vergangenheit wurde homosexuelles Verhalten oft ignoriert, weil es angeblich Darwins Evolutionstheorie widersprach. Wissenschaftler argumentierten, dass Homosexualität eine Art „darwinistisches Paradoxon“ sei, da sie sexuelles Verhalten beinhaltete, das nicht reproduktiv war. Neuere Erkenntnisse deuten jedoch darauf hin, dass homosexuelles Verhalten eine wichtige Rolle bei der Fortpflanzung und Evolution spielen könnte.

Zu den führenden Forschern gehört Vincent Savolainen, Professor für Organismische Biologie am Imperial. Savolainen ist ein weltbekannter Evolutionsbiologe, der viele der gleichen Fragen wie Darwin angeht, jedoch aus einer zeitgenössischen Perspektive. Savolainens Beiträge reichen von der Lösung von Darwins "abscheulichem Geheimnis" der Blütenpflanzen bis hin zur Aufklärung, wie sich Weiße Haie zu superräuberischen Schnellschwimmern entwickelt haben.

Savolainen erklärt: „Ich beschäftige mich mit großen evolutionsbiologischen Fragen. Es ist egal, welcher Organismus, am Ende geht es nur darum, wie sich Gene entwickelt haben, um entweder eine Art oder ein neues Verhalten hervorzubringen.“

Das übergeordnete Ziel seines Labors lässt sich mit dem Spruch zusammenfassen: "Nichts in der Biologie macht Sinn außer im Licht der Evolution."

Savolainen hat diese Philosophie in „Darwins Paradox“ verwandelt. Im Jahr 2016 begann Savolainen mit Arbeiten zur Tierhomosexualität, beginnend mit einem Kapitel über die Evolution der Homosexualität. Seitdem hat er ein kollaboratives Forscherteam zusammengestellt, um die Frage durch Feldforschung, Genomsequenzierung und neue theoretische Modelle zu untersuchen.

Fallstudie: Klammeraffen

1896 veröffentlichte der französische Entomologe Henri Gadeau de Kerville eine der ersten wissenschaftlichen Illustrationen zur Tierhomosexualität. Seine Zeichnung stellte zwei männliche Skarabäus-Käfer dar, die sich paaren und war Teil einer Welle von Beschreibungen gleichgeschlechtlichen Verhaltens bei Insekten, die die Bühne für Tierbeobachtungen in den 1900er Jahren bereiteten. Quelle: Bulletin de la Société entomologique de France (1896)

Auf dem Imperial-Campus Silwood Park hat Savolainens Ph.D. Student Jackson Clive verbringt einige seiner letzten Tage im Labor, bevor er sich auf den Weg zur Feldarbeit macht. Es wird seine zweite von vielen monatelangen Reisen sein, um Rhesusaffen in freier Wildbahn zu beobachten. Weibliche Homosexualität wurde bei japanischen Makaken gut untersucht, aber Clives Forschung würde untersuchen, wie sich homosexuelles Verhalten bei Männern und in verschiedenen Umgebungen unterscheidet.

Diese Reisen sind in vielerlei Hinsicht intensiv, abgesehen von den körperlichen Herausforderungen des Busches.

Clive erklärt: „Besonders für diese unvorhersehbaren und seltenen Verhaltensweisen, zu denen fast alle sexuellen Verhaltensweisen gehören, dauern Verhaltensstudien sehr lange. Man muss viel herumsitzen und zuschauen und gleichzeitig sehr aufmerksam sein diese einzelnen Primaten erkennen. In einer sozialen Gruppe muss ich 120 Männchen einzeln erkennen."

Bevor er seinen Ph.D. Clive untersuchte eine Familie von Berggorillas in Ostafrika. Er bemerkte, dass er zwischen männlichen Gorillas aufstieg, obwohl dies zu dieser Zeit nicht der Hauptfokus seiner Forschung war.

„Es ist einfach, wohin man schaut. Ich kann dir Papiere über Käfer, Spinnen, Fliegen, Fische, Flamingos, Gänse, Bisons, Hirsche, Gibbons, Fledermäuse geben – jede Menge Fledermäuse, Fledermäuse machen alles Mögliche“, sagt er. "Die Liste ist endlos."

Das imperiale Forschungsteam steht noch am Anfang. Die Aufzeichnung von homosexuellem Verhalten in freier Wildbahn und das Sammeln von Blutproben sind die ersten Schritte für Clive. Der nächste Schritt ist die DNA-Sequenzierung, um nach Verbindungen zwischen dem Verhalten und genetischen Markern zu suchen.

Fallstudie: Skarabäuskäfer

Diese ostaustralische Fledermausart lebt in großen Gruppen, ist aber außerhalb der Brutzeit nach Geschlechtern getrennt. Daher sind viele Fledermäuse wahrscheinlich „saisonal bisexuell“. Bei Männern und Frauen wurde sexuelles und liebevolles gleichgeschlechtliches Verhalten beobachtet. Die Acts zeichnen sich dadurch aus, dass sie ihre großen Flügel umeinander wickeln, lecken und pflegen und ihre Köpfe an die Brust des anderen kuscheln. Bildnachweis: Thomas Lipke über Unsplash

Wie sieht tierische Homosexualität biologisch aus? Es ist schwer zu sagen.

1993 gab es einen Medienrummel über die Entdeckung des „Schwulen-Gens“. Diese Idee stammte aus einer Studie, die eine Korrelation zwischen dem genetischen Marker Xq28 und männlicher Homosexualität zeigte, obwohl es bei einigen Ergebnissen statistische Unsicherheiten gab.

Wissenschaftler haben erfolgreich andere komplexe oder polygene Merkmale wie die Körpergröße modelliert. Es gibt kein einziges „groß“ oder „klein“. Stattdessen wird die Körpergröße durch Veränderungen in Hunderten von Genen in Kombination mit Umweltfaktoren bestimmt.

Um zu verstehen, was zu komplexen Merkmalen und Verhaltensweisen führt, müssen Forscher herausfinden, wo die genetischen Veränderungen stattfinden und welche zugrunde liegenden Prozesse sie antreiben. Dann können sie sehen, wie das in der realen Welt aussehen soll. Die biologischen und erblichen Faktoren der Homosexualität sind ganz sicher nicht an ein einzelnes Gen gebunden. Forscher suchen nicht nach einem genetischen Marker oder einer Ursache, sondern nach einer Kombination von Faktoren, die unter bestimmten Umständen zu bestimmten Verhaltensweisen führen.

Der Doktorand Tom Versluys untersucht die Anziehungskraft von Menschen. Bildnachweis: Imperial College London

Um Modelle der Homosexualität zu schaffen, rekrutierte Savolainen Ewan Flintham als Ph.D. Student der Evolutionsbiologie bei Imperial. Flintham arbeitete zuvor an Modellen für die Artbildung – die Bildung neuer und unterschiedlicher Arten im Laufe der Evolution – sowie das Sexualverhalten von Fruchtfliegen.

Er sagt: „Wir haben die Fähigkeit, komplexe Verhaltensweisen zu modellieren und auf riesige Datenmengen zurückzugreifen. Ein komplexes Modell zu erstellen ist jedoch nur dann von Vorteil, wenn es ein nützliches Konzept modelliert.“

Der bisexuelle Vorteil

Es gibt viele Theorien darüber, warum Homosexualität für die Fortpflanzung und Evolution wichtig ist. Savolainen hat einige führende Modelle skizziert. Eines ist das Modell des "bisexuellen Vorteils", bei dem Tiere mit einer flüssigeren Sexualität sich eher fortpflanzen. Savolainens Labor untersucht eine Reihe sexueller Verhaltensweisen von strikter Heterosexualität bis hin zu Homosexualität. Bisexualität kann laut Savolainens Bericht "in vielen Arten, einschließlich des Menschen, ein evolutionär optimaler Phänotyp sein".

Andere Modelle prüfen, ob ein Gen für ein bestimmtes Geschlecht von Vorteil ist. Wenn das Gen beispielsweise „feminisierend“ wäre, in dem Sinne, dass es dazu führen würde, dass Weibchen mehr Nachkommen haben, würde es weitergegeben, obwohl es für die eigene Fortpflanzung des Männchens nachteilig ist, d. h. homosexuell ist. In der Zwischenzeit postulieren andere, dass Homosexualität auch eine Rolle in der Evolution spielen könnte, indem sie gemeinsam erziehen oder dabei helfen, den Nachwuchs von Verwandten aufzuziehen. Diese Erklärungen schließen einander nicht aus, und es ist wahrscheinlich, dass eine Kombination von Faktoren für die Entwicklung der Homosexualität wichtig ist.

Mit diesen neuen Modellen können Forscher viele Theorien in Kombination testen und die Dateneingaben entsprechend variieren. Der "goldene Standard" würde die ursprünglichen genetischen und Verhaltensdaten aus der Feldarbeit der Makaken verwenden und sie an verschiedene Theorien anpassen, um zu sehen, wie jede auf andere Populationen und Tiere angewendet werden könnte.

Die Primaten, die Savolainen derzeit im Labor untersucht, sind natürlich eng mit dem Menschen verwandt. Das Studium nichtmenschlicher Primaten ist hilfreich, weil es klarere Daten liefert und das Verhalten von der Kultur trennt und gleichzeitig neue Einblicke in die menschliche Sexualität und Evolution bietet.

Fallstudie: Flugkisten mit grauem Kopf

Ph.D. Student Tom Versluys betrachtet Menschen direkt, insbesondere indem er die Partnerwahl bei Paaren untersucht. Seine bisherige Forschung untersuchte, wie das Verhältnis von Körper zu Gliedmaßen Männer attraktiver macht. In Savolainens Labor verfolgt er einen breiteren und technischeren Ansatz. Er wird 3D-Gesichtsmodelle von Paaren erstellen, um Form, Struktur und Proportionen zu vergleichen. Letztendlich wird das Projekt Fragebögen, Gesichtsmodellierung und genetische Sequenzierung kombinieren, um Ähnlichkeiten zwischen Paaren zu untersuchen und zu untersuchen, ob Partnerwahlentscheidungen von Erwägungen der biologischen oder sozialen Kompatibilität bestimmt werden.

Wichtig ist, dass dies die Erforschung homosexueller Partner einschließt, in der Hoffnung, verschiedene Strategien der Partnerwahl in reproduktiven und nicht-reproduktiven Kontexten zu verstehen. Versluys rekrutiert derzeit heterosexuelle und homosexuelle Paare unter Imperialen Studenten und Mitarbeitern für seine Forschung. Wenn Sie wissen möchten, wie ähnlich Sie und Ihr Partner sind (oder einfach nur 3D-Modelle Ihrer Gesichter wünschen), kontaktieren Sie ihn bitte unter [email protected]

Homosexualität neu definieren

Versluys sagt: "Homosexualität ist immer noch etwas, das in der wissenschaftlichen Gemeinschaft nicht immer gut verstanden wird und in der allgemeinen Bevölkerung vielleicht noch weniger verstanden wird. Derzeit wird sie in unserem Labor und anderswo als normales Verhalten und nicht als etwas Abscheuliches oder Problematisches neu interpretiert." ."

Die Hoffnung ist, dass die Forschung mit dem besseren Verständnis von Homosexualität die falschen Vorstellungen der Menschen ausräumen wird. Viele der historischen kulturellen Herausforderungen bestehen jedoch fort. Und trotz der Erkenntnis, wie weit Homosexualität in der Natur verbreitet ist, haben die Forscher mit einem Forschungsmangel zu kämpfen, der über Jahrzehnte hätte aufgebaut werden müssen.

Savolainen erklärt: "Es ist immer noch riskante und ungewöhnliche Forschung, die durch traditionelle Finanzierungswege schwer zu unterstützen ist. Wir suchen nach Organisationen oder Einzelpersonen, die an diese Forschung glauben und bereit sind, dieses Risiko einzugehen."

Vincent Savolainenet al. Entwicklung der Homosexualität, Enzyklopädie der evolutionären Psychologie (2017). DOI: 10.1007/978-3-319-16999-6_3403-1

Thomas M. M. Versluys et al. Der Einfluss des Bein-zu-Körper-Verhältnisses, des Arm-zu-Körper-Verhältnisses und des Intra-Gliedmaßen-Verhältnisses auf die männliche menschliche Attraktivität, Offene Wissenschaft der Royal Society (2018). DOI: 10.1098/rsos.171790


Studie an schwulen Brüdern könnte die Verbindung des X-Chromosoms zur Homosexualität bestätigen

Dean Hamer fühlt sich endlich bestätigt. Vor mehr als 20 Jahren lieferte der Molekularbiologe in einer Studie, die sowohl wissenschaftliche als auch kulturelle Kontroversen auslöste, den ersten direkten Beweis für ein „Schwulen-Gen“, indem er eine Strecke auf dem X-Chromosom identifizierte, die wahrscheinlich mit Homosexualität in Verbindung gebracht wird. Aber mehrere nachfolgende Studien stellten seinen Befund in Frage. Bei der bisher größten unabhängigen Replikationsanstrengung mit 409 Paaren schwuler Brüder fingert man dieselbe Region auf dem X. „Wenn man zum ersten Mal etwas aus dem gesamten Genom findet, fragt man sich immer, ob es nur Zufall war.“ sagt Hamer, der behauptet, dass die neue Forschung „die Sache absolut klärt“.

Doch nicht alle finden die Ergebnisse überzeugend. Und die Art der DNA-Analyse, die als genetische Kopplungsstudie bekannt ist, wurde weitgehend durch andere Techniken ersetzt. Aufgrund der Grenzen dieses Ansatzes bietet die neue Arbeit auch nicht das, wonach Verhaltensgenetiker wirklich suchen: spezifische Gene, die der Homosexualität zugrunde liegen könnten.

Nur wenige Wissenschaftler haben sich in diese Forschungsrichtung gewagt. Wenn die Genetik des Schwulseins bei wissenschaftlichen Treffen zur Sprache kommt, „rümpfen manchmal sogar Verhaltensgenetiker die Nase“, sagt Kenneth Kendler, ein psychiatrischer Genetiker an der Virginia Commonwealth University in Richmond. Das liegt zum Teil daran, dass die Wissenschaft selbst so komplex ist. Studien, die eineiige und zweieiige Zwillinge vergleichen, legen nahe, dass Homosexualität eine erbliche Komponente hat, aber niemand glaubt, dass ein einzelnes Gen oder mehrere Gene eine Person schwul machen können. Jegliche genetische Veranlagung interagiert wahrscheinlich mit Umweltfaktoren, die die Entwicklung einer sexuellen Orientierung beeinflussen.

Mehrere genomische Studien haben Regionen vorgeschlagen, die die sexuelle Orientierung beeinflussen könnten, aber sie haben sich auf eine kleine Anzahl von Teilnehmern verlassen und wurden wiederholt in Frage gestellt. 1993 veröffentlichte Hamer, damals an den US National Institutes of Health (NIH) in Bethesda, Maryland, die erste dieser Studien, die darauf hindeuteten, dass ein bestimmter Abschnitt des X-Chromosoms namens Xq28 ein Gen oder Gene enthält, die einen Mann dazu prädisponieren Fröhlich.

Der Befund ergab einen evolutionären Sinn. Ein X-chromosomales Gen für Homosexualität wird seit langem vorgeschlagen, um zu erklären, wie das Merkmal in der Bevölkerung fortbesteht, obwohl schwule Männer tendenziell weniger Nachkommen haben: Das Gen könnte die Fruchtbarkeit bei Frauen erhöhen, die zwei „Chancen“ haben, zu erben es.

Viele Forscher waren skeptisch, dass eine Analyse von nur 38 Paaren schwuler Brüder zuverlässig sei, und mehrere andere Gruppen konnten die Ergebnisse nicht replizieren. „In meinen Kreisen wurde es als ‚Oh, ein weiterer falsch-positiver Befund‘ angesehen“, sagt Kendler. „Erkenntnisse in diesem allgemeinen Bereich der menschlichen Verhaltensgenetik waren zu dieser Zeit wirklich von Bedenken hinsichtlich der Replizierbarkeit geplagt.“

Das Papier löste auch eine gesellschaftliche Debatte aus: Einige spekulierten, dass ein Gentest auf Homosexualität zu mehr Diskriminierung führen würde, andere griffen die Prämisse an, dass Homosexualität eine biologische Grundlage habe. „Wenn man meinen Namen googelt, findet man lange Zeit rechte religiöse Webseiten, die behaupten, ich sei ein Lügner“, sagt Hamer, der sich 2011 offiziell vom NIH zurückzog.

J. Michael Bailey, ein Psychologe an der Northwestern University in Evanston, Illinois, wollte Fragen zu Xq28 klären. „Ich dachte, dass Dean eine feine, aber kleine Studie gemacht hat“, sagt er. "Wenn ich wetten müsste, hätte ich dagegen gewettet, dass wir es nachmachen können." Im Jahr 2004 begann er, Familien mit mindestens zwei schwulen männlichen Geschwistern für eine genetische Kopplungsanalyse zu rekrutieren, die nach DNA-Regionen sucht, die konsistent zwischen Menschen mit einem gemeinsamen Merkmal geteilt werden.

Als Bailey und seine Kollegen die DNA der 409 von ihnen rekrutierten Brüderpaare analysierten, waren sie überrascht, Verbindungen sowohl auf Xq28 als auch auf einer Region des Chromosoms 8 zu sehen, von der Hamer zuvor auch vorgeschlagen hatte, dass sie Gene für Sexualität enthält.

Das heute online veröffentlichte Werk in Psychologische MedizinEs dauerte länger, bis sie ans Licht kam, als viele erwartet hatten. Nachdem Bailey und der Psychiater Alan Sanders vom NorthShore University HealthSystem Research Institute in Evanston, der die Untersuchung leitete, mehr als 7 Jahre lang an der Analyse anderer Projekte gearbeitet hatten, begannen sie, ihre Ergebnisse bei Treffen zu diskutieren. Aber bis zur Veröffentlichung würden noch fast 2 Jahre vergehen, und Sanders räumt ein, dass mindestens eine Zeitschrift die Arbeit abgelehnt hat.

Inzwischen wurde die genetische Kopplungstechnik weitgehend durch genomweite Assoziationsstudien (GWA) ersetzt. Eine Kopplungsstudie identifiziert nur breite Regionen mit Dutzenden oder sogar Hunderten von Genen, während GWA-Studien oft die Assoziation eines bestimmten Gens mit einem bestimmten Merkmal in der Population zulassen. Dieser Ansatz wäre vorzuziehen, aber eine Verknüpfungsstudie sei die einzige Möglichkeit, Hamers Arbeit direkt zu replizieren, sagt Sanders.

Kendler, Redakteur bei Psychologische Medizin, sagt, es sei etwas überraschend gewesen, die Einreichung von Sanders und Baileys Team mit der älteren Technik zu bekommen. „Verknüpfungsstudien in dieser Welt der GWAs zu sehen, ist selten“, sagt er, aber er behauptet, dass die Studie „das Feld wirklich voranbringt“.

Neil Risch, Genetiker an der University of California, San Francisco, widerspricht. Das Papier trägt wenig dazu bei, Fragen zu Xq28 zu klären, sagt er. Risch arbeitete an einer Studie aus dem Jahr 1999 mit, die keinen Zusammenhang in dieser Region fand und sagt, dass neuere Beweise weitere Zweifel aufkommen lassen. Er sagt auch, dass die beiden in der neuen Arbeit berichteten Verknüpfungen statistisch nicht signifikant sind.

Sanders gibt zu, dass, obwohl die stärkste Verknüpfung, die er auf Chromosom 8 mit einem isolierten genetischen Marker identifizierte, die Signifikanzschwelle aufgehoben wird, die Xq28-Verknüpfung dies jedoch nicht tut. Aber er sagt, dass beide Fälle durch (auch weniger als signifikante) Daten von benachbarten Markern gestützt werden, die anscheinend mit höheren Raten zwischen Brüderpaaren geteilt werden. „Die Konvergenz der Beweise deutete auf“ Xq28 und Chromosom 8 hin, behauptet er.

Bailey und Sanders könnten bald mehr Daten haben, um ihre Behauptung zu untermauern – oder sie zu widerlegen. Sie arbeiten jetzt an einer GWA-Studie, die genetische Daten aus der gerade veröffentlichten Arbeit sowie DNA-Proben von mehr als 1000 weiteren schwulen Männern enthält. Basierend auf den heute veröffentlichten Ergebnissen „sieht es vielversprechend aus, dass es in diesen beiden Regionen Gene gibt“, sagt Bailey, „aber bis jemand ein Gen findet, wissen wir es nicht.“


Sexualität

Der Family Research Council ist der Ansicht, dass der Kontext für den vollen Ausdruck der menschlichen Sexualität in den Bindungen der Ehe zwischen einem Mann und einer Frau liegt.

Wir glauben, dass objektives, unveränderliches, biologisches Geschlecht eine grundlegendere Methode zur Bestimmung der Identität eines Individuums ist als eine subjektive, veränderliche, psychologische “gender-Identität&rdquo Zweck.

Wir glauben, dass jeder Mensch, egal zu wem er sich sexuell hingezogen fühlt, nach dem Bild und Gleichnis Gottes geschaffen ist (Gen 1,26). Daher sind alle Menschen gleich an Würde und Wert und müssen mit Respekt behandelt werden.

Wir glauben, dass sexuelle Anziehungen oder andere subjektive psychologische Gefühle eine Person nicht definieren. Vielmehr wird jede Person durch ihr unveränderliches, angeborenes biologisches Geschlecht definiert, das in der DNA jeder Zelle des menschlichen Körpers vorhanden und identifizierbar ist. Wir glauben, dass unser Körper Teil der Schöpfung Gottes ist. Dies beinhaltet unser Geschlecht und unsere Männlichkeit und Weiblichkeit. Es stimmt zwar, dass sich manche Menschen sehr stark als &ldquogay,&ldquo &ldquolesbisch,&rdquo &ldquobisexuell,&ldquo &ldquotransgender&rdquo oder einer anderen Identität identifizieren und nach dieser Identität handeln, aber dieses Verhalten definiert sie nicht, so wie es eine sogenannte &ldquostraighte&rdquo-Person ist nicht definiert durch ihre "Geradheit". Vielmehr ist der von Gott beabsichtigte Zweck der menschlichen Sexualität von Natur aus in der Komplementarität des männlichen und weiblichen Geschlechts vorhanden, wie sie von Gott geschaffen und im ersten Kapitel der Genesis beschrieben wurde.


Ist Homophobie mit homosexueller Erregung verbunden?

Die Autoren untersuchten die Rolle homosexueller Erregung bei ausschließlich heterosexuellen Männern, die negative Affekte gegenüber homosexuellen Personen zugeben. Die Teilnehmer bestanden aus einer Gruppe homophober Männer (n = 35) und einer Gruppe nicht homophober Männer (n = 29). Sie wurden auf der Grundlage ihrer Werte auf dem Index of Homophobia (W. W. Hudson & W. A. ​​Ricketts, 1980) in Gruppen eingeteilt. Die Männer wurden sexuell expliziten erotischen Reizen ausgesetzt, die aus heterosexuellen, männlichen homosexuellen und lesbischen Videobändern bestanden, und Veränderungen des Penisumfangs wurden überwacht. Sie füllten auch einen Aggressionsfragebogen aus (A. H. Buss & M. Perry, 1992). Beide Gruppen zeigten eine Zunahme des Penisumfangs gegenüber den heterosexuellen und weiblichen homosexuellen Videos. Nur die homophoben Männer zeigten eine Zunahme der Peniserektion auf männliche homosexuelle Reize. Die Gruppen unterschieden sich nicht in der Aggression. Homophobie wird offensichtlich mit homosexueller Erregung in Verbindung gebracht, die der homophoben Person entweder nicht bewusst ist oder die sie leugnet.


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Men with an excess of older brothers are more likely to be gay — and a maternal immune response may explain why

The more older brothers a man has, the more likely he is to be gay. And there is now evidence that indicates this effect is caused by immunological conditions in a mother’s womb.

Those are the results of two new studies, which provide stronger evidence for a phenomenon known as the fraternal birth order effect.

“Two early lines of research on human sexual orientation focused on the sibship composition of homosexual men,” explained researcher Ray Blanchard, a professor of psychiatry at the University of Toronto.

“One line, which originated in Germany in the 1930s, indicated that homosexual men have an excess of male siblings. Another line, which originated in England in the 1950s, indicated that homosexual men have an excess of older siblings. I was dimly aware of this work but I put no stock in it, until I inadvertently replicated these findings while doing something completely unrelated.”

“A few years later, I and my then postdoc, Tony Bogaert, showed that the German and British investigators had simply been looking at different facets of the same phenomenon, namely, that homosexual men have an excess of older male siblings,” Blanchard told PsyPost.

“Older brothers increase the odds of homosexuality in later-born males. Tony Bogaert found that biological brothers increase the odds of homosexuality in later-born males, even if they were reared in different households, whereas stepbrothers or adoptive brothers have no effect on sexual orientation. Thus, the available evidence indicates that the effect is prenatal.”

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Blanchard published research in the Archive des Sexualverhaltens that provides evidence that fraternal birth order is linked to men’s sexual orientation. The research used a statistical method known as a meta-analysis, allowing the researchers to examine a large amount of data recorded from previous studies.

“I recently investigated the reliability of this phenomenon — the fraternal birth order effect — in two non-overlapping meta-analyses. The first meta-analysis was carried out on 30 convenience samples from 26 studies, totalling 7,140 homosexual and 12,837 heterosexual males,” Blanchard explained to PsyPost.

“The second meta-analysis was carried out on 6 probability samples from 5 studies, totalling 2,386 homosexual and 445,301 heterosexual males. The homosexual males had proportionately more older brothers than the heterosexual controls in 35 of the 36 total samples (although the difference was not statistically significant in every individual study).”

Blanchard’s meta-analytic study prompted seven commentaries from other researchers. Northwestern University psychology professor J. Michael Bailey, for example, cautioned that publication bias could have led to Blanchard finding a positive result.

“Scientists are incentivized to produce positive (i.e., statistically significant) findings,” Bailey wrote in his commentary. “They are especially incentivized to produce positive, surprising findings. Surprising findings are those we would be prone to doubt without compelling evidence. Such findings are especially unlikely to be true, all else being equal. The fraternal birth order effect qualifies as a surprising finding.”

Blanchard responded with a commentary of his own, defending his findings, and also published an addendum to show that older sisters did not have the same effect on sexual orientation as older brothers.

Blanchard and his colleagues believe the fraternal birth order effect has a biological basis in maternal immune responses in the womb — which they call the maternal immune hypothesis (MIH).

They now have evidence that the effect is immunological in origin. A study led by Bogaert, which was published in the journal Proceedings of the National Academy of Sciences, found that a maternal immune response to a Y-linked protein important in male fetal brain development was linked to men’s sexual orientation.

“Tony, I, and a team of other psychologists and immunologists recently reported the first laboratory test of the MIH. We drew blood samples from 16 women with no sons, 72 mothers of heterosexual sons, 31 mothers of gay sons with no older brothers, 23 mothers of gay sons with older brothers, and an additional control group of 12 men,” Blanchard told PsyPost.

“We conducted immunoassays to measure the mothers’ antibody reactivity to two cell-surface proteins that are found only in males and are expressed in fetal brain: PCDH11Y and two isoforms of NLGN4Y. There were significant differences for both isoforms of NLGN4Y tested.”

“When the total number of pregnancies was controlled for, mothers of homosexual sons (especially those with older brothers) had significantly higher anti-NLGN4Y levels than did the control samples of women, including mothers of heterosexual sons,” Blanchard explained. “Thus, the findings for NLGN4Y were consistent with the predictions of the MIH. Of course, it is very important that this study be replicated by an independent team using a fresh sample.”

The maternal immune response is just one factor among many that influences sexual orientation. Not every man with a large number of older brothers is gay.

“This is the culmination of more than 20 years of research where we started looking at the older brother, or fraternal birth order, effect. The current study adds to the growing scientific consensus that homosexuality is not a choice, but rather an innate predisposition,” Bogaert said.


MENTAL HEALTH IN LGBT YOUTH

To organize our review, we start by briefly presenting the historical and theoretical contexts of LGBT mental health. Next, we provide an overview of the prevalence of mental health disorders among LGBT youth in comparison to the general population, and various psychosocial characteristics (i.e., structural, interpersonal, and intrapersonal) that place LGBT youth at risk for poor mental health. We then highlight studies that focus on factors that protect and foster resilience among LGBT youth.

Prior to the 1970s, the American Psychiatric Association’s (APA’s) Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) listed homosexuality as a “sociopathic personality disturbance” (Am. Psychiatr. Assoc. 1952). Pioneering studies on the prevalence of same-sex sexuality (Ford & Beach 1951 Kinsey et al. 1948, 1953) and psychological comparisons between heterosexual and gay men (Hooker 1957) fostered a change in attitudes from the psychological community and motivated the APA’s removal of homosexuality as a mental disorder in 1973 (although all conditions related to same-sex attraction were not removed until 1987). Over the past 50 years, the psychological discourse regarding same-sex sexuality shifted from an understanding that homosexuality was intrinsically linked with poor mental health toward understanding the social determinants of LGBT mental health. Recent years have seen similar debates about the diagnoses related to gender identity that currently remain in the DSM (see sidebar Changes in Gender Identity Diagnoses in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders).

Minority stress theory (Meyer 1995, 2003) has provided a foundational framework for understanding sexual minority mental health disparities (Inst. Med. 2011). It posits that sexual minorities experience distinct, chronic stressors related to their stigmatized identities, including victimization, prejudice, and discrimination. These distinct experiences, in addition to everyday or universal stressors, disproportionately compromise the mental health and well-being of LGBT people. Generally, Meyer (2003) posits three stress processes from distal to proximal: (ein) objective or external stressors, which include structural or institutionalized discrimination and direct interpersonal interactions of victimization or prejudice (B) one’s expectations that victimization or rejection will occur and the vigilance related to these expectations and (C) the internalization of negative social attitudes (often referred to as internalized homophobia). Extensions of this work also focus on how intrapersonal psychological processes (e.g., appraisals, coping, and emotional regulation) mediate the link between experiences of minority stress and psychopathology (see Hatzenbuehler 2009). Thus, it is important to recognize the structural circumstances within which youth are embedded and that their interpersonal experiences and intrapersonal resources should be considered as potential sources of both risk and resilience.

We illustrate multilevel ecological contexts in Figure 2 . The young person appears as the focus, situated in the center and defined by intrapersonal characteristics. This is surrounded by interpersonal contexts (which, for example, include daily interactions with family and peers) that exist within social and cultural contexts. The arrow along the bottom of the figure suggests the historically changing nature of the contexts of youth’s lives. Diagonal arrows that transverse the figure acknowledge interactions across contexts, and thus implications for promoting LGBT youth mental health at the levels of policy, community, and clinical practice, which we consider at the end of the manuscript. We use this model to organize the following review of LGBT youth mental health.

Conceptual model of contextual influences on lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) youth mental health and associated implications for policies, programs, and practice. The arrow along the bottom of the figure indicates the historically changing nature of the contexts of youth’s lives. Diagonal arrows acknowledge interactions across contexts, thus recognizing opportunities for promoting LGBT youth mental health at policy, community, and clinical practice levels.

Prevalence of Mental Health Problems Among LGBT Youth

Adolescence is a critical period for mental health because many mental disorders show onset during and directly following this developmental period (Kessler et al. 2005, 2007). Recent US estimates of adolescent past-year mental health diagnoses indicate that 10% demonstrate a mood disorder, 25% an anxiety disorder, and 8.3% a substance use disorder (Kessler et al. 2012). Further, suicide is the third leading cause of death for youth ages 10 to 14 and the second leading cause of death for those ages 15 to 24 (CDC 2012).

The inclusion of sexual attraction, behavior, and identity measures in population-based studies (e.g., the National Longitudinal Study of Adolescent to Adult Health and the CDC’s Youth Risk Behavior Surveillance System) has greatly improved knowledge of the prevalence of LGB mental health disparities and the mechanisms that contribute to these inequalities for both youth and adults there remains, however, a critical need for the development and inclusion of measures to identify transgender people, which thwarts more complete understanding of mental health among transgender youth. Such data illustrate overwhelming evidence that LGB persons are at greater risk for poor mental health across developmental stages. Studies using adult samples indicate elevated rates of depression and mood disorders (Bostwick et al. 2010, Cochran et al. 2007), anxiety disorders (Cochran et al. 2003, Gilman et al. 2001), posttraumatic stress disorder (PTSD) (Hatzenbuehler et al. 2009a), alcohol use and abuse (Burgard et al. 2005), and suicide ideation and attempts, as well as psychiatric comorbidity (Cochran et al. 2003, Gilman et al. 2001). Studies of adolescents trace the origins of these adult sexual orientation mental health disparities to the adolescent years: Multiple studies demonstrate that disproportionate rates of distress, symptomatology, and behaviors related to these disorders are present among LGBT youth prior to adulthood (Fish & Pasley 2015, Needham 2012, Ueno 2010).

US and international studies consistently conclude that LGBT youth report elevated rates of emotional distress, symptoms related to mood and anxiety disorders, self-harm, suicidal ideation, and suicidal behavior when compared to heterosexual youth (Eskin et al. 2005, Fergusson et al. 2005, Fleming et al. 2007, Marshal et al. 2011), and that compromised mental health is a fundamental predictor of a host of behavioral health disparities evident among LGBT youth (e.g., substance use, abuse, and dependence Marshal et al. 2008). In a recent meta-analysis, Marshal et al. (2011) reported that sexual minority youth were almost three times as likely to report suicidality these investigators also noted a statistically moderate difference in depressive symptoms compared to heterosexual youth.

Despite the breadth of literature highlighting disparities in symptoms and distress, relatively lacking are studies that explore the presence and prevalence of mental health disorders or diagnoses among LGBT youth. Using a birth cohort sample of Australian youth 14 to 21 years old, Fergusson and colleagues (1999) found that LGB youth were more likely to report suicidal thoughts or attempts, and experienced more major depression, generalized anxiety disorders, substance abuse/dependence, and comorbid diagnoses, compared to heterosexual youth. Results from a more recent US study that interviewed a community sample of LGBT youth ages 16 to 20 indicated that nearly one-third of participants met the diagnostic criteria for a mental disorder and/or reported a suicide attempt in their lifetime (Mustanski et al. 2010). When comparing these findings to mental health diagnosis rates in the general population, the difference is stark: Almost 18% of lesbian and gay youth participants met the criteria for major depression and 11.3% for PTSD in the previous 12 months, and 31% of the LGBT sample reported suicidal behavior at some point in their life. National rates for these diagnoses and behaviors among youth are 8.2%, 3.9%, and 4.1%, respectively (Kessler et al. 2012, Nock et al. 2013).

Studies also show differences among LGB youth. For example, studies on LGB youth suicide have found stronger associations between sexual orientation and suicide attempts for sexual minority males comparative to sexual minority females (Fergusson et al. 2005, Garofalo et al. 1999), including a meta-analysis using youth and adult samples (King et al. 2008). Conversely, lesbian and bisexual female youth are more likely to exhibit substance use problems when compared to heterosexual females (Needham 2012, Ziyadeh et al. 2007) and sexual minority males (Marshal et al. 2008) however, some reports on longitudinal trends indicate that these differences in disparities diminish over time because sexual minority males �tch up” and exhibit faster accelerations of substance use in the transition to early adulthood (Hatzenbuehler et al. 2008a).

Although not explicitly tested in all studies, results often indicate that bisexual youth (or those attracted to both men and women) are at greater risk for poor mental health when compared to heterosexual and solely same-sex-attracted counterparts (Marshal et al. 2011, Saewyc et al. 2008, Talley et al. 2014). In their meta-analysis, Marshal and colleagues (2011) found that bisexual youth reported more suicidality than lesbian and gay youth. Preliminary research also suggests that youth questioning their sexuality report greater levels of depression than those reporting other sexual identities (heterosexual as well as LGB Birkett et al. 2009) and show worse psychological adjustment in response to bullying and victimization than heterosexual or LGB-identified students (Poteat et al. 2009).

Relatively lacking is research that explicitly tests racial/ethnic differences in LGBT youth mental health. As with general population studies, researchers have observed mental health disparities across sexual orientation within specific racial/ethnic groups (e.g., Borowsky et al. 2001). Consolacion and colleagues (2004) found that among African American youth, those who were same-sex attracted had higher rates of suicidal thoughts and depressive symptoms and lower levels of self-esteem than their African American heterosexual peers, and Latino same-sex-attracted youth were more likely to report depressive symptoms than Latino heterosexual youth.

Even fewer are studies that simultaneously assess the interaction between sexual orientation and racial/ethnic identities (Inst. Med. 2011), especially among youth. One study assessed differences between white and Latino LGBQ youth (Ryan et al. 2009) and found that Latino males reported more depression and suicidal ideation compared to white males, whereas rates were higher for white females compared to Latinas. Although not always in relation to mental health outcomes, researchers discuss the possibility of cumulative risk as the result of managing multiple marginalized identities (D໚z et al. 2006, Meyer et al. 2008). However, some empirical evidence suggests the contrary: that black sexual minority male youth report better psychological health (fewer major depressive episodes and less suicidal ideation and alcohol abuse or dependence) than their white sexual minority male counterparts (Burns et al. 2015). Still other studies find no racial/ethnic differences in the prevalence of mental health disorders and symptoms within sexual minority samples (Kertzner et al. 2009, Mustanski et al. 2010).

In summary, clear and consistent evidence indicates that global mental health problems are elevated among LGB youth, and similar results are found for the smaller number of studies that use diagnostic criteria to measure mental health. Among sexual minorities, there are preliminary but consistent indications that bisexual youth are among those at higher risk for mental health problems. The general dearth of empirical research on gender and racial/ethnic differences in mental health status among LGBT youth, as well as contradictory findings, indicates the need for more research. Specific research questions and hypotheses aimed at understanding the intersection of multiple (minority) identities are necessary to better understand diversity in the lived experiences of LGBT youth and their potentials for risk and resilience in regard to mental health and well-being (Russell 2003, Saewyc 2011).

Risikofaktoren

Two approaches are often used to frame and explore mechanisms that exacerbate risk for LGBT youth (Russell 2005, Saewyc 2011). First is to examine the greater likelihood of previously identified universal risk factors (those that are risk factors for all youth), such as family conflict or child maltreatment LGBT youth score higher on many of the critical universal risk factors for compromised mental health, such as conflict with parents and substance use and abuse (Russell 2003). The second approach explores LGBT-specific factors such as stigma and discrimination and how these compound everyday stressors to exacerbate poor outcomes. Here we focus on the latter and discuss prominent risk factors identified in the field—the absence of institutionalized protections, biased-based bullying, and family rejection𠅊s well as emerging research on intrapersonal characteristics associated with mental health vulnerability.

At the social/cultural level, the lack of support in the fabric of the many institutions that guide the lives of LGBT youth (e.g., their schools, families, faith communities) limits their rights and protections and leaves them more vulnerable to experiences that may compromise their mental health. To date, only 19 states and the District of Columbia have fully enumerated antibullying laws that include specific protections for sexual and gender minorities (GLSEN 2015), despite the profound effects that these laws have on the experiences of youth in schools (e.g., Hatzenbuehler et al. 2014). LGBT youth in schools with enumerated nondiscrimination or antibullying policies (those that explicitly include actual or perceived sexual orientation and gender identity or expression) report fewer experiences of victimizations and harassment than those who attend schools without these protections (Kosciw et al. 2014). As a result, lesbian and gay youth living in counties with fewer sexual orientation and gender identity (SOGI)-specific antibullying policies are twice as likely to report past-year suicide attempts than youth living in areas where these policies were more commonplace (Hatzenbuehler & Keyes 2013).

Along with school environments, it is also important to consider youths’ community context. LGBT youth who live in neighborhoods with a higher concentration of LGBT-motivated assault hate crimes also report greater likelihood of suicidal ideation and attempts than those living in neighborhoods that report a low concentration of these offenses (Duncan & Hatzenbuehler 2014). Further, studies show that youth who live in communities that are generally supportive of LGBT rights [i.e., those with more protections for same-sex couples, greater number of registered Democrats, presence of gay-straight alliances (GSAs) in schools, and SOGI-specific nondiscrimination and antibullying policies] are less likely to attempt suicide even after controlling for other risk indicators, such as a history of physical abuse, depressive symptomatology, drinking behaviors, and peer victimization (Hatzenbuehler 2011). Such findings demonstrate that pervasive LGBT discrimination at the broader social/cultural level and the lack of institutionalized support have direct implications for the mental health and well-being of sexual minority youth.

At the interpersonal level, an area that has garnered new attention is the distinct negative effect of biased-based victimization compared to general harassment (Poteat & Russell 2013). Researchers have demonstrated that biased-based bullying (i.e., bullying or victimization due to one’s perceived or actual identities including, but not limited to, race, ethnicity, religion, sexual orientation, gender identity or expression, and disability status) amplifies the effects of victimization on negative outcomes. When compared to non-biased-based victimization, youth who experience LGB-based victimization report higher levels of depression, suicidal ideation, suicide attempts, substance use, and truancy (Poteat et al. 2011, Russell et al. 2012a), regardless of whether these experiences are in person or via the Internet (Sinclair et al. 2012). Retrospective reports of biased-based victimization are also related to psychological distress and overall well-being in young adulthood, suggesting that these experiences in school carry forward to later developmental stages (Toomey et al. 2011). Importantly, although rates of bullying decrease over the course of the adolescent years, this trend is less pronounced for gay and bisexual compared to heterosexual males, leaving these youth vulnerable to these experiences for longer periods of time (Robinson et al. 2013). Further, these vulnerabilities to SOGI-biased-based bullying are not unique to LGBT youth: Studies also indicate that heterosexual youth report poor mental and behavioral health as the result of homophobic victimization (Poteat et al. 2011, Robinson & Espelage 2012). Thus, strategies to reduce discriminatory bullying will improve well-being for all youth, but especially those with marginalized identities.

Positive parental and familial relationships are crucial for youth well-being (Steinberg & Duncan 2002), but many LGBT youth fear coming out to parents (Potoczniak et al. 2009, Savin-Williams & Ream 2003) and may experience rejection from parents because of these identities (D𠆚ugelli et al. 1998, Ryan et al. 2009). This propensity for rejection is evidenced in the disproportionate rates of LGBT homeless youth in comparison to the general population (an estimated 40% of youth served by drop-in centers, street outreach programs, and housing programs identify as LGBT Durso & Gates 2012). Although not all youth experience family repudiation, those who do are at greater risk for depressive symptoms, anxiety, and suicide attempts (D𠆚ugelli 2002, Rosario et al. 2009). Further, those who fear rejection from family and friends also report higher levels of depression and anxiety (D𠆚ugelli 2002). In an early study of family disclosure, D𠆚ugelli and colleagues (1998) found that compared to those who had not disclosed, youth who had told family members about their LGB identity often reported more verbal and physical harassment from family members and experiences of suicidal thoughts and behavior. More recently, Ryan and colleagues (2009) found that compared to those reporting low levels of family rejection, individuals who experienced high levels of rejection were dramatically more likely to report suicidal ideation, to attempt suicide, and to score in the clinical range for depression.

Finally, some youth may have fewer intrapersonal skills and resources to cope with minority stress experiences or may develop maladaptive coping strategies as a result of stress related to experiences of discrimination and prejudice (Hatzenbuehler 2009, Meyer 2003). Hatzenbuehler and colleagues (2008b) found that same-sex-attracted adolescents were more likely to ruminate and demonstrated poorer emotional awareness compared to heterosexual peers this lack of emotion regulation was associated with later symptoms of depression and anxiety. Similarly, LGB youth were more likely to experience rumination and suppress emotional responses on days that they experienced minority stressors such as discrimination or prejudice, and these maladaptive coping behaviors, including rumination, were related to greater levels of psychological distress (Hatzenbuehler et al. 2008b).

A solid body of research has identified LGBT youth mental health risk factors at both the structural or societal levels as well as in interpersonal interactions with family and peers when they are characterized by minority stress. Less attention has focused on intrapersonal characteristics of LGB youth that may be accentuated by minority stress, but several new studies show promising results for identifying vulnerability as well as strategies for clinical practice.

Protective Factors

Despite adversity, most LGBT youth develop into healthy and productive adults (Russell & Joyner 2001, Saewyc 2011), yet research has focused predominantly on risk compared to protective factors or resilience (Russell 2005). Here we discuss contextual factors that affirm LGBT youths’ identities, including school policies and programs, family acceptance, dating, and the ability to come out and be out.

Studies clearly demonstrate the benefit of affirming and protective school environments for LGBT youth mental health. Youth living in states with enumerated antibullying laws that include sexual orientation and gender identity report less homophobic victimization and harassment than do students who attend schools in states without these protections (Kosciw et al. 2014). Further, mounting evidence documents the supportive role of GSAs in schools (Poteat et al. 2012, Toomey et al. 2011). GSAs are school-based, student-led clubs open to all youth who support LGBT students GSAs aim to reduce prejudice and harassment within the school environment (Goodenow et al. 2006). LGBT students in schools with GSAs and SOGI resources often report feeling safer and are less likely to report depressive symptom, substance use, and suicidal thoughts and behaviors in comparison with students in schools lacking such resources (Goodenow et al. 2006, Hatzenbuehler et al. 2014, Poteat et al. 2012). The benefits of these programs are also seen at later developmental stages: Toomey and colleagues (2011) found that youth who attended schools with GSAs, participated in a GSA, and perceived that their GSA encouraged safety also reported better psychological health during young adulthood. Further, these experiences with GSAs diminished some of the negative effects of LGBT victimization on young adult well-being.

Along with studies that highlight the benefits of enumerative policies and GSAs, research also demonstrates that LGBT-focused policy and inclusive curriculums are associated with better psychological adjustment for LGBT students (Black et al. 2012). LGBT-inclusive curriculums introduce specific historical events, persons, and information about the LGBT community into student learning (Snapp et al. 2015a,b) and have been shown to improve students’ sense of safety (Toomey et al. 2012) and feelings of acceptance (GLSEN 2011) and to reduce victimization in schools (Kosciw et al. 2012). Further, LGBT-specific training for teachers, staff, and administrators fosters understanding and empathy for LGBT students and is associated with more frequent adult intervention in biased-based bullying (Greytak et al. 2013, Greytak & Kosciw 2014). Beyond formal school curriculum and clubs, recent studies document the ways that such school strategies influence interpersonal relationships within schools through supportive peers and friends. For example, Poteat (2015) found that youth who engage in more LGBT-based discussions with peers and who have LGBT friends are more likely to participate in LGBT-affirming behavior and intervene when hearing homophobic remarks (see also Kosciw et al. 2012).

At the interpersonal level, studies of LGBT youth have consistently shown that parental and peer support are related to positive mental health, self-acceptance, and well-being (Sheets & Mohr 2009, Shilo & Savaya 2011). D𠆚ugelli (2003) found that LGB youth who retained friends after disclosing their sexual identity had higher levels of self-esteem, lower levels of depressive symptomatology, and fewer suicidal thoughts than those who had lost friends as a result of coming out. Similarly, LGB youth who reported having sexual minority friends experienced less depression over time, and the presence of LGB friends attenuated the effects of victimization (Ueno 2005). Noteworthy is support specifically related to and affirming one’s sexual orientation and gender identity, which appears to be especially beneficial for youth (compared to general support Doty et al. 2010, Ryan et al. 2010). Snapp and colleagues (2015c) found that sexuality-related social support from parents, friends, and community during adolescence each uniquely contributed to positive well-being in young adulthood, with parental support providing the most benefit. Unfortunately, many LGBT youth report lower levels of sexuality-specific support in comparison to other forms of support, especially from parents (Doty et al. 2010), and transgender youth report lower social support from parents than their sexual minority counterparts (Ryan et al. 2010). Studies that explicitly explore the benefits of LGB-specific support show that sexuality-specific support buffers the negative effects of minority stressors (Doty et al. 2010, Rosario et al. 2009). For example, Ryan et al. (2010) found that parents’ support of sexual orientation and gender expression was related to higher levels self-esteem, less depression, and fewer reports of suicidal ideation or suicide attempts.

Romantic relationships are understood as normative and important developmental experiences for adolescents (Collins et al. 2009), but LGBT youth may experience a number of social barriers related to dating same-sex partners that may have implications for their development during adolescence and at later stages of the life course (Frost 2011, Mustanski et al. 2014, Russell et al. 2012b). These barriers include potentially limited access to romantic partners, minority stressors specific to pursuing relationships with same-sex partners, and the restriction of same-sex romantic behavior in educational settings. These obstacles, in turn, can steer youth to other social settings, such as bars and clubs, that may increase risk for poor health and health behavior (Mustanski et al. 2014). LGB youth report more fear and less agency in finding suitable romantic partners and dating in general (Diamond & Lucas 2004). Yet findings demonstrate that dating same-sex partners is related to improved mental health and lower substance use behavior for LGB youth (Russell & Consolacion 2003, Russell et al. 2002). Results from a three-year longitudinal study showed that in comparison to LGB youth who dated other-sex partners, those who dated same-sex partners experienced an increase in self-esteem and a decrease in internalized homophobia for men and women, respectively (Bauermeister et al. 2010). In a more recent study, Baams and colleagues (2014) found that the presence of a romantic partner buffered the effects of minority stress on the psychological well-being of same-sex-attracted youth.

Finally, coming out as LGBT involves dynamic interplay between intrapersonal development and interpersonal interaction and disclosure. Research consistently shows that coming out puts youth at greater risk for verbal and physical harassment (D𠆚ugelli et al. 2002, Kosciw et al. 2014) and the loss of close friends (D𠆚ugelli 2003, Diamond & Lucas 2004) however, studies of adults who disclose their sexual identities to others show positive psychosocial adjustment (Luhtanen 2002, Morris et al. 2001) and greater social support from family members (D𠆚ugelli 2002). In a recent study, Russell et al. (2014) found that despite higher risk for LGBT-based school victimization, those who were out during high school reported lower levels of depression and greater overall well-being in young adulthood (the results did not differ based on gender or ethnicity). Further, those who reported greater concealment of their LGBT identity were still susceptible to victimization but did not show the same benefits in psychosocial adjustment. Such findings demonstrate the positive benefits of coming out in high school despite the risks associated with discriminatory victimization (see sidebar Supporting Youth Through Coming Out).

In summary, there is clear evidence for compromised mental health for LGBT youth, and research in the past decade has identified both risk and protective factors at multiple levels of influence. Important gaps remain, for example, in studies that identify intrapersonal strengths or coping strategies that may enable some LGBT youth to overcome minority stress. Yet this body of research has begun to provide guidance for action at multiple contextual levels.


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